نگین جان

با حیوانات مهربان باشیم.

1392/11/12 18:20
1,154 بازدید
اشتراک گذاری

                                بنام خداوند مهربان

با حیوانات مهربان باشیم .

امروز ها هوا خیلی سرد شده است . چون فصل زمستان است .

 

 

در زمستان برف می بارد و هوا بسیار سرد می شود .

چون فصل زمستان است .

در زمستان برف می بارد و هوا بسیار سرد می شود .

حیوانات در زمستان نمی توانند دانه پیدا کنند .

ما یک حیاط بزرگ با چند درخت میوه داریم .

به حیاط ما کلاغ و گنجشک ها زیاد می آیند .

آنها به دنبال دانه می گردند . چون همه جا برف است دانه پیدا نمی کنند .

دلم به حال آنها خیلی می سوزد. چون گرسنه می باشند و دانه ندارند.

من برای آنها دانه می ریزم. هر روز صبح من خرده نان ها را از سفره جمع می کنم و به یک گوشه ای از حیاط می ریزم تا آنها به خورند .

همه ی ما بچه ها می توانیم این کار ها را با اجازه پدر و مادر مان به کنیم . آنها که حیاط دارند در حیاط این کار را بکنند .

آنها که در آپارتمان زندگی می کنند می توانند در تراس خانه این کار را به کنند تا گنجشک ها گرسنه نمانند .

پرندگان هم مثل من و شما پدر و مادر دارند.

ما بچه ها باید به پرندگان در زمستان دانه بدهیم .

اگر دانه ندهیم آنها گرسنه می مانند . ما باید به آنها کمک کنیم نه اذیُت .

به گنجشک ها سنگ نزنیم .

لانه آنها را خراب نکنیم . همه حیوانات را خداوند مهربان آفریده است .

ما باید آنها را دوست داشته باشیم .

آنهارا اذیُت نکنیم بلکه به آنها دانه بدهیم .

تا زمستان تمام شود وانها دوباره براما آواز سر دهند .

پسندها (1)
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به نگین جان می باشد